ترجمه مقاله سیستم خبره فازی پیش بینی احتمال ابتلا به سرطان سینه

دسته بندي : کارآفرینی » کامپیوتر و IT
توضیحات:
مقاله ترجمه شده طراحی یک سیستم خبره فازی- قانونگرا با هدف : پیش آگهی از احتمال خطر ابتلا به سرطان سینه در بانوان ، در قالب فایل Word و در حجم 12 صفحه، همراه با فایل مقاله انگلیسی مربوط به سال 2014.

عنوان لاتین مقاله:
A Fuzzy Rule-based Expert System for the Prognosis of the Risk of Development of the Breast Cancer
انتشار:
2014-International Journal of Engineering

بخشی از چکیده:
هدف این مقاله پژوهشی، ایجاد یک سیستم خبره فازی بمنظور پیش آگهی از سرطان سینه با رویکردی کاربردی است، بطوریکه قادر به کنترل و مهار ابهامات و رفع کمبودهای رایج در این حیطه باشد. در این پژوهش ، روش استنتاج فازی ممدانی (mamdani ) بکار گرفته شده، که ، نسبت به سایر روشهای استنتاجی، دارای مزایای بالقوه ای از جهت توصیف ارتباطات متقابل بین دانش افراد خبره انسانی و اجزای سیستم در دست طراحی است. مزیت اصلی این روش در مقایسه با مطالعات دیگر توانایی این روش در تعیین ریسک سرطان سینه در زنان سالم می باشد. در نهایت سیستم خبره فازي بر روي پایگاه داده حقیقی بررسی و نتاج حاصله از سیستم ارزیابی و این ارزیابی را با تصمیمات موجود مقایسه می کند . کارایی بدست آمده از سیستم بر روي پایگاه داده حقیقی در جریان پیش بینی سرطان سینه ، میانگین 95% را نشان می دهد. این روش، روشی خوشبینانه براي پیش بینی کردن میزان ریسک سرطان سینه می باشد و باعث تشخیص زود هنگام سرطان و جلوگیري از مرگ و میر افراد می گردد.

بخشی از مقدمه:
در دهه های اخیر ابزارهای تشخیصی کامپیوتری برای کمک به پزشکان بعنوان یک مرجع تشخیصی ثانوی مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند .ابزارهای تشخیصی رایانه ای [۶ ، ۴] با هدف تسهیل و تسریع در روند درمان و تشخیص بیماریهای مختلف، نظیر انواع سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان ریه رو به توسعه است.اگر چه مطالعات متعددی با رویکرد تشخیص کامپیوتری تدوین شده، فناوریهای موجود برای پیش آگهی رایانه ای به چند نمونه’ معدود، محدود شده است.
در بین پژوهشهای متعدد گزارش شده برای تشخیص سرطان سینه، سیستم خبره’ قانونگرای فازی، یکی از موفق ترین نرم افزارهایی است که از قابلیت مدیریت عدم اطمینان و دقت کافی در روند پیش بینی سرطان سینه برخوردار است. علاوه بر این برای تعیین متغیرهای ورودی نیازی به آزمایشهای پزشکی و جراحی نداشته،درنتیجه امکانی عملی برای پیش بینی ریسک سرطان سینه را برای زنان سالم فراهم میکند.

سایر مباحث این مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است:
بخش اول: مروری بر فعالیت های تشخیصی و پیش آگهی که تاکنون انجام گرفته.
بخش دوم: مقدمه ای بر سیستم استنتاج فازی ، بعنوان روش بکار گرفته شده برای طراحی یک سیتم خبره پیش بینی کننده در این پژوهش
بخش سوم: ارائه ’ سیستم خبره فازی پیش بینی سرطان سینه .
بخش چهارم: ارزیابی عملکرد سیستم در بیماران واقعی
بخش پنجم: مقایسه نتایج بدست آمده
بخش ششم: نتیجه گیری
 ...

ضمنا" بر پایه این مقاله دو نمونه پیاده سازی با نرم افزارهای متلب و فازی -کلیپس انجام شده که در همین فروشگاه عرضه گردیده است.
دسته بندی: کارآفرینی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 24986 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc + pdf

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:696 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    با نرم افزار winrar از حالت فشرده خارج و استفاده نمایید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل داکیومنت word ترجمه فارسی
    اصل مقاله pdf لاتین